Dag 1 vertrek - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Celina Knegt - WaarBenJij.nu Dag 1 vertrek - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Celina Knegt - WaarBenJij.nu

Dag 1 vertrek

Door: Celina Knegt

Blijf op de hoogte en volg Celina

17 September 2014 | Nederland, Schiphol

Ik heb aan een aantal beloofd, including myself, om dagelijks wat te schrijven over wat we meemaken op de reis in Amerika.

We zijn rond half 12 vertrokken vanuit Gasselternijveenschemond en kwamen rond 2 uur aan op Schiphol. We hadden het zo geregeld dat de auto bij de ingang/uitgang van Schiphol werd overgenomen door chauffeur, zodat wij meteen naar de vertrekhal konden gaan.

Het loopt nog allemaal soepeltjes tot nu toe!

Aangekomen bij incheckbalie 16 begonnen de problemen. Celina kon heel makkelijk met het digitale systeem die KLM heeft inchecken.

Natuurlijk was dit niet het geval voor Ma en Ger.

Ma kreeg een kaart waarop stond dat ze naar de balie moest gaan en Ger had ruzie met de digitale incheck systeem. Op een gegeven moment liep het systeem vast en was Ger al helemaal niet te genieten en dat moest hij heel eventjes af reageren aan een KLM dame. Deze dame was er absoluut niet van gecharmeerd en had de supervisor ingeschakeld. Aangezien meneer zei dat er een bom onder de digitale systemen geplaatst moesten worden.

Nadat iedereen ingecheckt had en Ger met de supervisor had gesproken mochten we eindelijk doorlopen naar de douane waar de paspoorten even gecheckt worden. Dit ging gelukkig erg vlot en zonder problemen.
Eenmaal aangekomen bij Gate E20 moesten we 3 uur langer wachten voordat we konden vertrekken. De reden was dat er een vervangend toestel was ingezet en er was een stoel kapot. Deze stoel moest gemaakt worden, omdat deze nodig is voor calamiteiten.

Voordat we het vliegtuig in konden moesten we nog door de controle en ja hoor Ger werd uitgekozen om helemaal van top tot teen onderzocht te worden. Ja, dan had meneer maar geen bom in de mond moeten nemen eerder die dag.
Gelukkig was meneer rustig en had niets verkeerds gezegd.
Na 3 uur waren dus eindelijk in de lucht en de piloot had ons belooft rond half 12 Amerikaanse tijd aan te komen.

Onderweg keken we natuurlijk filmpjes en luisterden we muziek via de KLM video systeem. Ger had al meteen leuke muziek te pakken, maar ja zo’n video systeem is niet altijd makkelijk te bedienen.

Meneer moest soms erg goed kijken en drukte ook wel eens mis. Dat leverde komische momenten op. Vooral als de voorstoel in één keer voorover gaat, omdat je voor passagier de leuning van de stoel recht zet. Hij drukte natuurlijk dan net mis op een knopje.

En Ger heeft geen kond meer over na deze vlucht.